Vilkaviškio vyskupijos Katalikų tikybos mokytojai domėjosi darbo ypatumais dirbant su neuroskirtingais vaikais

Balandžio mėnuo skiriamas autizmo supratimo didinimui. Kaip žinoma, šiandieniniams mokytojams tenka nelengva užduotis surasti tinkamus ugdymo būdus įvairiausių poreikių vaikams, todėl, norėdami geriau suprasti, kaip tą padaryti, balandžio 25 d. Katalikų tikybos mokytojai susirinko į seminarą „Kaip dirbti su autizmo spektro sutrikimą turinčiais vaikais?“ Seminaro lektorė Paulina Kuraitienė – DIR® modelio ekspertė, spec. pedagogė, turinti 15 metų darbo patirtį su vaikais, turinčiais raidos ypatumų, ir jų šeimomis. VšĮ “Augu kartu” vadovė, VDU partnerystės docentė; specializuojasi individualaus profilio kūrime, aplinkos pritaikyme, tarpasmeninės neuropedagogikos srityje. Turtinga lektorės patirtis ir žinios papildė seminaro dalyvių žinių bagažą vertinga medžiaga, susirinkusieji galėjo lektorės klausti jiems rūpimų dalykų, galvodami apie konkrečius darbo ar asmeninius pavyzdžius.

Nors seminaras skirtas geriau suprasti autistiškus vaikus, tačiau Paulina Kuraitienė pradėjo nuo to, kad visų pirma turėtume pasirūpinti savimi, nes jei būsime pavargę, nuolat
įsitempę ir neskirsime sau tinkamo dėmesio bei laiko poilsiui, gresia perdegimas, nuolatinis nuovargis, o tai reiškia, kad nebepajėgsime tinkamai pasirūpinti ugdytiniais ir atliepti jų poreikiams.

Seminaro metu lektorė Paulina Kuraitienė papasakojo apie tarpasmeninio santykio įrankius, kurie įgalintų efektyvų skirtingų vaiką supančių grupių bendradarbiavimą, skatino individualiai pritaikyti ugdymo turinį atsižvelgiant į kiekvieno vaiko poreikius, drąsiai naudoti pagalbines priemones, pvz., jei vaikas turi poreikį nuolat judėti, kai reikia klausyti, duoti jam specialų antistresinį žiedą, kad turėtų kur „išleisti“ tą judėjimo poreikį. Jei klasėje yra vaikų, turinčių raidos ypatumų, teks ieškoti tokių komunikacijos būdų, kurie skatintų santykio atsiradimą ir ugdymo proceso sėkmę.

Lektorės Paulinos Kuraitienės dėka, seminaras daugeliui jo dalyvių praskleidė paslapties apie autizmą šydą, tapo aiškiau, dėl kokių priežasčių kartais būna sunku užmegzti kontaktą, į ką reikia atkreipti dėmesį modeliuojant ugdymo procesą ir teikiant pagalbą autistiškiems vaikams.

Vilkaviškio vyskupijos katechetikos centro metodininkė Rima Malavickienė